Afdelingen

Een nieuw product begint altijd met een nieuw idee, geïnspireerd door nieuwe technologieën en vragen uit de markt die worden opgepikt door marketing en productmanagement. Onze R&D afdeling met meer dan 55 medewerkers, neemt het vervolgens over met de ontwikkeling van software en hardware, productontwerp en prototyping. Zodra het prototype is goedgekeurd wordt het nieuwe product klaargemaakt voor de afdeling productie, waar het wordt vervaardigd, vanaf de verschillende onderdelen tot de kabelassemblage. Na grondige kwaliteitscontrole en testen is het nieuwe product klaar om te worden verkocht.

1. Marketing & Sales
Productmanagement is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de verkoop van de product range en speelt in op vragen uit de markt. Vanuit hier worden nieuwe ideeën uitgedragen die verder ontwikkeld kunnen worden door R&D. Marketing is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en productie van marketingcommunicatiemiddelen t.b.v. de productdivisie Mechatronics, Kverneland Group verkoopmaatschappijen en importeurs wereldwijd.

2. Research & Development
Op de afdeling R&D werkt een team van ruim 55 collega’s aan het vertalen van behoeften van de klant naar specificaties, functioneel ontwerp en eindproduct.  Men ontwikkelt op maat gemaakte software, hardware en mechatronische oplossingen doormiddel van het technisch, kostentechnisch uitwerken en begeleiden van de projecten tot en met overdracht naar productie.

3. Productie
De afdeling productie produceert alle onderdelen voor de eindproducten inclusief alle bekabeling. Verder is productie verantwoordelijk voor het assembleren van het eindproduct.

4. Test & Kwaliteit

Deze afdeling is verantwoordelijk voor het handhaven en verbeteren van de kwaliteit in onze organisatie. Hiertoe worden kwaliteitscontroles uitgevoerd op de intern geproduceerde onderdelen, op compleet gemonteerde producten en op de binnenkomende goederen. Door het doen van manuele en automatische testen en deze vervolgens te rapporteren wordt de kwaliteit hoog gehouden en verbeterd.

5. Kennis en Service
Deze afdeling zorgt voor een optimaal contact met de klant en help deze bij het oplossing van technische problemen en het organiseren en/of begeleiden van reparaties op locatie en in het veld en zorgt ook voor de correcte afhandeling van garantieclaims. In het Training Center worden elektronica, ISOBUS en service trainingen aan de hele Kverneland Group gegeven om de klant optimaal van dienst te kunnen zijn.